Znenazdajky mu z bankového účtu zmizli stovky eur. Keď kontaktoval banku, dozvedel sa, že nejde o podvod, ale o účtovnú chybu. Medzi stovky klientov ČSOB, ktorým bez varovania z účtu strhli peniaze patrí aj pán Michal. Čo má spoločné s ďalšími klientmi tejto banky? To, že nakupoval v predajniach obchodného reťazca Lidl, avšak platby neboli správne vyúčtované.
„Ľudia skontrolujte si účty, z ničoho nič som 1000 eur mínus, transakcie v Lidli… normálne mi je zle z toho… ČSOB banka…,“ napísal na sociálnej sieti rozhorčený Michal.
Nepríjemnú situáciu následne riešil so zákazníckym servisom ČSOB. A podľa vlastných slov mu tam problém dostatočne vysvetlili - predovšetkým to, že nejde o podvod. Radosť však rozhodne nemal, podobne ako stovky ďalších rovnako postihnutých klientov.
„Bolo mi povedané na linke ČSOB, že si Lidl nepotvrdil v banke NFC platby na termináloch za to obdobie od roku 2023… a teraz to strhli všetko naraz. Idem tam idem to riešiť... nechápem.“ Ako rozčarovaný zákazník ešte prezradil, pravdepodobne si bude musieť vybaviť úver, aby sa suma na jeho bankovom účte dostala z mínusovej hodnoty do kladných čísel.
Čo sa vlastne v ČSOB odohralo? Banka priznala, že z účtov viacerých klientov peniaze naozaj odišli. Stalo sa tak na základe toho, že platby neboli v čase svojho vzniku správne naúčtované a aj keď klient banky v obchode zaplatil, peniaze z účtu mu nestrhli. To sa stalo až teraz pri hromadnom vyrovananí všetkých platieb, ktoré klienti robili.
„V ojedinelých prípadoch môžu naši klienti v týchto dňoch zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch, no z ich účtu zúčtované až s oneskorením v týchto dňoch,“ cituje vyjadrenie ČSOB denník Sme.
Chyba nastala pri zúčtovaní platieb po nákupoch, ktoré klienti ČSOB robili v obchodnom reťazci Lidl. Reťazec tvrdí, že zodpovednosť za chybu nie je na jeho strane. „Ide o problém, ktorý vznikol na strane banky a Lidl Slovenská republika s ním nemá nič spoločné. Pre vyriešenie spomenutej situácie treba kontaktovať priamo ČSOB,“ vyhlásila sieť obchodov pre denník Sme.
ČSOB tvrdí to isté, teda že vinu za oneskorenie platieb nenesie, ale je chybou tretej strany. Môže tak ísť o problém, ktorý zapríčinila takzvaná clearingová spoločnosť, ktoré majú zaúčtovanie platieb v náplni práce. Podľa výpovedí postihnutých klientov sa však zdá, že problém mali hlavne ľudia nakupujúci bezkontaktne pomocou mobilného telefónu, alebo inteligentných hodiniek. ČSOB sa klientom za vzniknuté problémy ospravedlnila.