V dnešnej dobe, keď častokrát čelíme náročným situáciám, nás niekedy dokáže dojať obyčajný skutok ľudskej dobrosrdečnosti. Takýto krásny príbeh zažila aj jedna mamička so svojím synom, o ktorý sa rozhodla podeliť.
Mamička so synom, ktorý má detskú mozgovú obrnu (DMO), navštívila nemenovaný obchodný reťazec v Trenčíne, aby mu kúpila kvalitné zimné topánky. Pri výbere jej ochotne pomáhala predavačka, ktorá sa snažila nájsť obuv, ktorá by nielen dobre sedela, ale bola aj praktická, aby si ju chlapec mohol obuť sám.
„Keď sme prišli k pokladni, pani predavačka nám s úsmevom oznámila, že nám dáva zľavu,“ opisuje mamička. „Ostali sme so synom len pozerať. Viete si predstaviť, že ako matke mi od šťastia vyhŕkli slzy a aj synovi. Pani za pokladňou sa tiež rozplakala a povedala: ‚Nemáte za čo, rado sa stalo. Nech ti dobre slúžia.‘“
Predavačka im navyše pribalila handričky na údržbu obuvi a popriala všetko dobré. „Synovi pohladila vlasy a ten sa jej so slzami v očiach poďakoval. Odchádzali sme s pocitom, že dobrí ľudia stále existujú,“ dodáva mamička.
Tento dojímavý príbeh je krásnym pripomenutím, že aj malé gestá môžu mať veľký význam. Ukazuje, že dobrota a ochota pomôcť sú stále medzi nami a že práve takéto skutky robia svet lepším miestom.
„Slzičky vyhŕkli aj mne, je krásne a dojímavé, že v dnešnej dobe sa nájdu aj ľudia, ktorí sa snažia pomôcť druhým a tak spríjemniť nielen deň, ale aj život ako taký. Ďakujeme,“ napísala Gabriela.
„Teraz plačem aj ja… nie je to až také zlé s nami ľuďmi. Máme v sebe súcit. Krásne gesto,“ poznamenala ďalšia Gabriela.
„Veľmi pekné. Ak môžem, odporučím otvoriť stránku predajcu, nájst kontakt a napísať im o tom. Ja to tak robím. Je to fajn, keď príde aj pochvala, nielen sťažnosti od ľudí... a pani možno získa aspoň malé plus,“ myslí si Peter.
Niektorí sa však obávajú, aby pri pochvale pani predavačky u zamestnávateľa nedošlo skôr k opačnému gestu. „Pani predavačka aby ešte nedostala vynadané, že dala zľavu,“ napísala Monika.
„Prvoplánovo milé až dojímavé, len aby tá predavačka nemala problémy z tohoto u zamestnávateľa - ako to už tradične býva,“ pridal sa Jozef.
Jedno je však isté, tento príbeh môže byť inšpiráciou pre nás všetkých, aby sme boli k sebe navzájom láskaví a nezabúdali, že každý dobrý čin, nech je akokoľvek malý, môže niekomu zlepšiť deň.