Očakávali ste v Považskej Bystrici Biedronku a lacnejšie potraviny? Tá svoj príchod na Slovensko odkladá


Slováci si na lacné potraviny ešte počkajú. Biedronka odkladá svoje plány

Foto: Očakávali ste v Považskej Bystrici Biedronku a lacnejšie potraviny? Tá svoj príchod na Slovensko odkladá
Foto: Unsplash

Poľský reťazec Biedronka, ktorý mal koncom tohto roka otvoriť svoje prvé predajne na Slovensku, oznámil zmenu plánov. Diskontná sieť namiesto pôvodného termínu posunula vstup na trh na prvý štvrťrok 2025. Informoval o tom portál Aktuality.sk.

Pôvodné plány počítali so spustením prevádzky v čase predvianočného obdobia, ktoré je pre obchodníkov jedným z najdôležitejších. Zákazníci vtedy tradične zvyšujú svoje výdavky na potraviny, sladkosti a darčeky. Pre Biedronku by toto obdobie predstavovalo ideálnu príležitosť získať pozornosť zákazníkov a etablovať sa na slovenskom trhu.

Dôvody posunu sú spojené s prípravou prevádzky, vrátane administratívnych a logistických krokov. „S cieľom zabezpečiť všetky formality vrátane potrebných licencií a riadne sa pripraviť na otvorenie, predpokladáme spustenie prvých predajní v prvom štvrťroku 2025,“ potvrdila spoločnosť Jerónimo Martins, prevádzkovateľ reťazca.

Kde mala Biedronka vyrásť?

Biedronka patrí medzi najpopulárnejšie diskontné siete v Poľsku s viac ako 3 500 predajňami. Je známa nízkymi cenami, širokou ponukou tovarov vrátane vlastných značiek a lokálnych produktov. V lete spoločnosť avizovala otvorenie prvých slovenských pobočiek v mestách Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica, Zvolen a Miloslavov pri Bratislave. Prípravy prebiehajú aj v Liptovskom Mikuláši, kde Biedronka už začala hľadať zamestnancov.


Slovenský trh v súčasnosti ovládajú reťazce ako Lidl, Kaufland, Tesco, Coop Jednota či Billa. Vstup Biedronky by mohol narušiť ich pozície, najmä vďaka agresívnej cenovej politike a zameraniu na vlastné značky. Predajňa sľubuje lacné potraviny, pričom slovenské výrobky majú hrať dôležitú úlohu.

Reklamná kampaň Biedronky už láka zákazníkov sloganom „Nízke ceny každý deň“ a prísľubom dostupných a kvalitných slovenských potravín. Produkty, ktoré sa objavia na pultoch, sú už pripravené – mnohé z nich majú označenia aj v slovenskom jazyku.

Hoci sa spustenie predajní posúva, Biedronka zostáva jedným z najočakávanejších hráčov na slovenskom trhu. Registrácia nových značiek, ako Krajina mäsa, Sladká krajina, Chutnégo! či Mliečna dolina, naznačuje, že diskontná sieť sa pripravuje na silný nástup. Zatiaľ si však konkurencia môže vydýchnuť. Rok 2025 ukáže, či Biedronka dokáže naplniť svoje ambiciózne plány a získať srdcia slovenských zákazníkov.



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Trenčiansky kraj