Biedronka predstavila prvé tri slovenské produkty pod novými značkami. Začína sa konkurenčný boj


Biedronka predstavila prvé produkty. Láka na tradičné slovenské dobroty

Foto: Biedronka predstavila prvé tri slovenské produkty pod novými značkami. Začína sa konkurenčný boj
Foto: Biedronka | Zobraziť galériu

Poľský reťazec Biedronka síce nestihol otvoriť svoje obchody pred Vianocami, ale jeho reklamná kampaň sa o to viac rozbehla. Po bilbordoch v rôznych regiónoch Slovenska a reklamách v rádiách teraz reťazec predstavil aj svoje prvé produkty určené pre slovenský trh, informuje portál tvnoviny.sk.

Biedronka sa najnovšie chváli tromi slovenskými výrobkami, ktoré prichádzajú pod novými značkami, no ich kvalita a pôvod sú zjavne zamerané na domácich zákazníkov. Zatiaľ sú to jogurty, treska a syr, ktoré sa prezentujú s lákavým sloganom: „Za nízke ceny. Už čoskoro.“

Galéria: 3 fotky

Kaufland reaguje na konkurenciu

Rýchla reakcia konkurentov na príchod Biedronky je už jasná. Kaufland, ktorý v súčasnosti v boji o zákazníka nechce ustúpiť, na svojich bilbordoch zdôrazňuje svoje nízke ceny dostupné „už teraz“. Tento krok jasne odkazuje na slogan Biedronky. Zaujímavý moment nastal, keď sa v Čadci našiel bilbord oboch reťazcov umiestnený vedľa seba.

„Naša aktuálna reklamná kampaň, ktorá prebieha po celom Slovensku od 27. decembra, je prirodzeným pokračovaním našej komunikácie nízkych cien, ktorú sme spustili približne pred rokom. Umiestnenie bilbordov vedľa seba je čisto náhodné,“ uviedla hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová.


Biedronka sa sústredí na menšie mestá

Prvotné plány Biedronky zahŕňajú otváranie obchodov v menších mestách ako Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica a Zvolen. Okrem toho sa pripravujú predajne aj v blízkosti Bratislavy, konkrétne v Miloslavove a Liptovskom Mikuláši.

Zatiaľ sa však reťazec neodváži otvoriť obchody v hlavnom meste alebo krajských mestách. „Biedronka určite postupne vstúpi aj do väčších miest, no momentálne sa zameriava na menšie mestá s nižšou konkurenciou. V budúcnosti sa stretne s veľkými hráčmi ako Lidl, Kaufland, Tesco a ďalší,“ uviedol obchodný analytik Ľubomír Drahovský.

Podľa jeho názoru bude Biedronka najväčšou konkurenciou pre slovenskú COOP Jednotu, ktorá už prišla s novinkami. Uplynulý týždeň informovala o častejších zľavách. Namiesto dvojtýždenných akciových ponúk bude po novom prinášať zľavy každý týždeň.

„Naším cieľom je ponúkať zákazníkom kvalitné produkty za výhodné ceny. Preto sme sa rozhodli pre zmenu formátu letáka, ktorý zjednoduší orientáciu v akciových ponukách celej našej siete a zároveň ich prinesie zákazníkom častejšie,“ uviedol Ján Bilinský, predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko.

Aj keď Biedronka na Slovensku iba rozbieha svoje aktivity, už teraz priťahuje pozornosť vďaka svojej cenovej stratégii a zameraniu na lokálne produkty. Slovenský trh tak stojí pred zaujímavou výzvou v podobe súboja medzi zavedenými hráčmi a novým konkurentom, ktorý si v Poľsku vybudoval silné postavenie.





Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Trenčiansky kraj