Trenčianka našla v bankomate na Juhu zabudnutú hotovosť, banka ju však neprijala. Prečo ju na pobočke poslali preč?


Trenčianka našla v bankomate na Juhu zabudnutú hotovosť

Foto: Trenčianka našla v bankomate na Juhu zabudnutú hotovosť, banka ju však neprijala. Prečo ju na pobočke poslali preč?
Zobraziť detail

Trenčianka Dominika našla v bankomate na sídlisku Juh nevybratú hotovosť. Peniaze chcela odovzdať na pobočke banky, ktorej patrí bankomat, no zostala prekvapená, keď jej hotovosť odmietli prevziať. „Bola som v Laugaríciu a peniaze mi na pobočke nezoberú späť, nakoľko nemajú pokladňu,“ napísala Dominika do skupiny Trenčania.

Na sociálnej sieti začala diskusia, čo treba robiť v takomto prípade a či banka postupovala správne. „Ak by sa našla osoba, ktorá peniaze vyberala a bude vedieť presnú sumu, ktorá tam bola + mi to ukáže, že bol výber robený, peniaze odovzdám,“ dodala s tým, že ak sa majiteľ neozve, skúsi inú pobočku počas nasledujúceho dňa. 

Diskutujúci odporúčali odovzdať peniaze na polícii.Najlepšie bude odovzdať ich na polícii, štátnej nie, mestskej. Nechať si spísať o tom záznam, kde bude presná suma, možno aj čísla bankoviek, aby bol človek krytý, nakoľko ponechanie si takto nájdených financií môže byť TČ,” upozornil Štefan. 

Podľa väčšiny však patria peniaze na najbližšiu pobočku banky, kde si ich môže majiteľ bezpečne zobrať. O oficiálne stanovisko, ako sa majú zamestnanci zachovať v takomto prípade, sme požiadali aj slovenské banky. 

Hovorca VÚB Dominik Miša pre Bratislavak pri rovnakom príbehu pred časom vysvetlil, aký je technický proces, ak si niekto z ich bankomatu nevezme hotovosť. Od vysunutia bankoviek trvá 1 m 20 s, počas ktorých je na obrazovke oznam o možnosti si hotovosť prevziať vrátane zvukového znamenia. Keď skončí zvuková signalizácia a klient odíde bez prevzatia hotovosti, bankomat okamžite odosiela informáciu obsluhe bankomatu.

„Ak by sa niekto nezákonne obohatil, väčšina našich bankomatov je vybavená snímacím zariadením, ktoré umožňuje vyhotoviť obrazový záznam, ktorý v prípade potreby poskytujeme na vyžiadanie orgánom činným v trestnom konaní ako oprávnenému subjektu,“ dodal Miša.


Ak ide o bankomat, ktorý obsluhuje pobočka VÚB, zamestnanec je v rámci prevádzkových hodín poverený overiť situáciu pri bankomate, zabezpečiť hotovosť a kontaktovať klienta, ktorý si ju zabudol. Ak ide o bankomat, ktorý obsluhuje bankou poverená servisná spoločnosť, dostáva tiež rovnakú informáciu a potom v spolupráci s bankou sa pokúsia klienta informovať.

„Každopádne je veľmi dôležité, aby boli klienti pri výbere rozvážni a nezabudli si skontrolovať, či si vybrali celú hotovosť. Klient, ktorý si zabudol hotovosť v bankomate, by mal podať reklamáciu na najbližšej pobočke, aby banka mohla preveriť všetky okolnosti,“ objasňuje Miša a dodáva, že reklamáciu je možné podať len v rámci otváracích hodín. 

Podobnú odpoveď nám poskytla aj hovorkyňa Tatrabanky Simona Miklošovičová. „Nájdenú hotovosť pri bankomate Tatra banky môže do našich pobočiek priniesť klient aj neklient iba v čase otváracích hodín. Nálezca sa musí identifikovať, to znamená, že pracovníkovi predloží občiansky preukaz. Nájdenú hotovosť môže nálezca priniesť do akejkoľvek našej pobočky bez ohľadu na to, či daná pobočka narába s hotovosťou. Z bezpečnostných dôvodov môže pracovník banky riešiť požiadavku klientov len v čase otváracích hodín pobočky. Mimo otváracích hodín pobočky by mal nálezca odovzdať nájdenú hotovosť na polícii,“ uviedla. 

Slovenská sporiteľňa zas vraví, že pracovník môže nájdenú hotovosť vybaviť aj mimo otváracích hodín. Má to však podmienky. „Pokiaľ to prevádzkové podmienky (bezpečnosť prevádzky pobočky) dovoľujú, tak pracovník pobočky môže situáciu riešiť aj mimo pracovných hodín (musia však byť v pobočke minimálne 2 zamestnanci pobočky). Preberie hotovosť od klienta, vloží hotovosť do vkladomatu a vystaví potvrdenie pre nálezcu,“ odpovedá Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne:



Najnovšie zo Slovenska