V miestnej facebookovej skupine z Trenčína sa v uplynulých dňoch objavila sťažnosť na vodiča taxislužby Bolt. Zákazník upozornil na nepríjemnú situáciu, kedy si vodič po ukončení jazdy vypýtal hotovosť, hoci platba už bola automaticky zrealizovaná cez aplikáciu.
„Pozdravujem vodiča Boltu. Tento vodič bol objednaný cez aplikáciu, kde bolo aj strhnuté za jazdu, a po príchode na požadované miesto pýtal znova hotovosť,“ napísal nespokojný zákazník. Vysvetlil, že išlo o cestujúceho, ktorý nebol štyri roky v Trenčíne a nevedel, ako služba funguje. Po neskoršom kontakte mu vodič tvrdil, že o ničom nevie.
Prípad však napokon nezostal bez odozvy. „Ozval sa sám majiteľ, ktorý zamestnáva tohto pána, a zobral vec do vlastných rúk. Za to mu patrí vďaka. Kiežby boli všetci takí,“ dodal zákazník po vyriešení situácie.
Pod príspevkom sa rýchlo rozprúdila diskusia, do ktorej sa zapojili desiatky používateľov. Niektorí sa podelili o podobné nepríjemné zážitky. Danka napríklad uviedla, že jej vodič naúčtoval poplatok za čakanie, aj keď čakal na nesprávnom mieste. „Bol drzý ako ploštica a tváril sa, že sme vôbec nevolali,“ napísala. „Mne sa to stalo raz, tiež mi to vykompenzovali a už sa to viac nestalo,“ podelila sa o svoju skúsenosť Ivana.
Naopak, viacerí zákazníci reagovali pozitívne. „Ja som Boltom išiel päťkrát v Trenčíne a ani raz som nemal žiaden problém,“ napísal Lukáš a dodal, že vodič mu dokonca pomohol naložiť nákup do auta. Lucia zas uviedla, že „pre mňa sú najlepší – vždy na čas a vždy príjemní ľudia“.
„Neviem, ale ja som viackrát využíval Bolta, keď som nemal auto a nikdy som nemal žiadny problém, aj platba bola taká, akú mi ukázalo v appke,“ uviedol Martin.
Z reakcií vyplýva, že napriek občasným incidentom je Bolt medzi obyvateľmi Trenčína obľúbenou službou. Mnohí oceňujú rýchlosť, nízke ceny aj jednoduchosť objednania cez aplikáciu. „Keď mi niečo vadí, napíšem im to do hodnotenia. Bolt je pre mňa výhodný, lebo mi dáva zľavy. Ostatné taxíky v meste žiadne výhody nemajú,“ zhrnula Veronika.
Spoločnosť Bolt nám k prípadu poskytla oficiálne stanovisko, podľa ktorého išlo o ojedinelý incident. „Podľa našich dát sa jedná o zriedkavý prípad, pričom každú podobnú situáciu sa snažíme aktívne riešiť. Kľúčové je, aby bolo konanie vodiča bezodkladne nahlásené zákazníckej podpore priamo prostredníctvom aplikácie, ktorá následne situáciu preverí a v prípade potreby kompenzuje cestujúceho v plnej výške. V prípade opakovania tohto typu správania zo strany vodiča môže dôjsť až k jeho trvalej suspendácii na platforme. Aplikácia je navrhnutá tak, aby boli cena za jazdu a spôsob platby (hotovosť alebo platba kartou) jasne a prehľadne zobrazené na obrazovke, a to ako pre vodičov, tak aj pre cestujúcich,“ uviedla spoločnosť.
Bolt zároveň zdôraznil, že aplikácia jasne zobrazuje, aký spôsob platby si zákazník zvolil. Táto informácia je dostupná aj vodičovi, čím by malo dôjsť k eliminácii nedorozumení. Spoločnosť sľubuje, že akékoľvek neštandardné správanie vodičov bude riešiť individuálne a v prospech zákazníka. Zákazníci tak môžu svoje skúsenosti nahlasovať priamo v aplikácii, čím sa zvýši šanca na rýchle a férové vyriešenie situácie.