Sťažnosti na vodičov MHD pribúdajú. Cestujúca Michaela zdieľala s Trenčanmi svoj nepríjemný zážitok, ktorý spustil lavínu sťažností na správanie sa vodičov a spoločnosť Transdev, ktorá prevádzkuje Mestskú hromadnú dopravu v meste.
Vo verejnej skupine Trenčania vyzýva Michaela na posielanie sťažností. „Drzí a nevychovaní vodiči, ktorí zrejme radi šoférujú prázdny autobus a nemajú záujem o cestujúcich. Dne 31. 3. sme cestovali autobusom č. 2 zo zastávky Biskupice, cintorín na Autobusovou stanicu. Ja, manžel a naše dve deti.,” opisuje situáciu autorka. „Manžel sedel na sedadle pred deťmi a medzi kolenami držal na zemi malé 10” detské balančné odrážadlo. A tu vzniká cely problém.”
Vodič si až pri vystupovaní všimol odrážadlo a na rodinu nakričal. „Vystúpil tiež a sprosto na nás kričal, ako si dovoľujeme bez jeho súhlasu prepravovať bicykel. Že prepravovať bicykel alebo kolobežku je zakázané. Naozaj je nutné sprosto vrieskať na cestujúceho s detským odrážadlom? Pred malými deťmi?,” pýtala sa Michaela s tým, či Transdev zakazuje aj seniorom vstupovať kolieskami, či kočíkom alebo kuframi.
Trenčania reagovali desiatkami komentárov. „Sú arogantní aj voči ostatným vodičom, veľakrát sa mi stalo, že nedali prednosť a vybehli na mňa z vedľajšej cesty alebo vlezú do kruháča, hoci mám prednosť,” napísala Irena. „Nám vodič nezastavil na žel. stanici. Išli sme do Maxu. Dvaja cestujúci stlačili stopku pri stredných a zadných dverách pred stanicou. Mladý muž-vodič, ani neprešiel k dočasným zastávkam, otočil sa k prímeským zastávkam a poďme ho k Maxu bez zastavenia. Ani nereagoval, že prečo nestojí,” zdieľala Lenka.
„Veru veru. Vodiči sú arogantní. Niekedy s nami chodia ako s dobytkom. Keď niekto vystupuje a je nás viac a nestíhame všetci vystúpiť, tak už spúšťa alarm na zatvorenie dverí, pomaly vás tam ide do tých dverí privrieť. Šak podľa Transdevu pôjde ďalší autobus,” reagoval Michal.
Autorka posielala aj oficiálnu sťažnosť, no zatiaľ bez konkrétnej spätnej väzby. Trenčínak oslovil spoločnosť Transdev, no do publikácie článku sme dostali len automatickú odpoveď. „Vybavovanie sťažností upravuje Zákon č.9/2010 Z.z. o sťažnostiach. Po preverení a posúdení všetkých tvrdení uvedených v sťažnosti, tak bude v zákonnej lehote cestujúcej odpovedané.”